Babaszafari

Vigyázz, kész, rajt!

2019. április 24. - Babaszafari Móni

Kedves leendő, újdonsült és rutinos anyukák!

Jó hírem van, elindult a Babaszafari blog!

Engedjétek meg először is hogy bemutatkozzak, a nevem Móni. Én volnék az, aki ezt az oldalt igyekszik minél relevánsabb tartalommal feltölteni.

A Babaszafari bloggal célom, hogy tájékoztassak, utat mutassak és nem utolsó sorban szórakoztassak! Időről időre igyekszem olyan aktuális témákat feldobni, ami babás, kisgyermekes szülőket érinthet.

És hogy miért? Mert a Babaszafari munkatársaként és anyukaként duplán tudom azt, milyen könnyű eltévedni az információk sűrű erdejében.

hanna_en02.jpg

Mivel a babázás kezdeti nehézségei még élénken élnek emlékezetemben, így arra gondoltam, miért ne osszam meg veletek a tapasztalataimat, élményeimet, és dobjak fel a közösbe ehhez kapcsolódó témákat.

Szeretném előrebocsájtani, hogy nem vagyok az az anyuka, aki olyan közhelyekkel él, hogy a „gyereknevelés minden percét élvezem, szerelmes vagyok a gyerekembe, és még 10-et szeretnék, stb.”

Egész egyszerűen csak leírom az érzéseimet, gondolataimat, ahogy én látom és tapasztalom, aztán valami csak kisül belőle. :)

Nem áltatok senkit, babával az élet nem könnyű. Van, aki lelkileg és fizikailag jobban, és van, aki nehezebben viseli, hogy egy borsószemnyit - úgy kb. 99%-ban - megváltozik az élete.

Az a helyzet, hogy a gyerek nem egy konstans dolog, szinte percről percre változik.

Csak egy példa: Felsóhajtasz, hogy „Végre! Beállt a rend, most minden tökéletes, eszik, alszik, ahogy kell!” Na, ez tart kb. 1 hétig, mert olyankor tuti jön egy szeparációs szorongás, egy fogzás vagy egy növekedési ugrás, és borul minden… :)

Kövezzetek meg érte, de én anno feltettem magamnak a kérdést:

Ha ez ennyire megterhelő, akkor miért akarnak a nők mégis gyereke(ke)t szülni és felnevelni?

Már tudom a választ:

Azért, mert a babák, már amikor megszületnek, tudják, hogyan kell feltétel nélkül szeretni, az ember pedig egész életében erre vágyik, és arra, hogy ezt viszonozni tudja.

mothers-3389671_1920_1.jpg

Minden egyes alkalommal, amikor ez tudatosul benned, akkor jön az a hormonlöket, ami erőt ad, felkelsz a kanapéról, átveszed a kinyúlt, foltos pólódat, és azt mondod, hogy:

Én egy felelősségteljes anya vagyok és úgy is fogok viselkedni!

Te jó ég, még 3 év után is fura kimondani, hogy „”ANYA” vagyok.

Eleinte nagyon bizarr, hogy a védőnő, gyermekorvos, a bölcsődei gondozók nem a neveden szólítanak, hanem úgy hogy „kedves anyuka”, oké a kedves jelzőt van, amikor elhagyják ;)

Az meg van, hogy a védőnőnek és a gyerekorvosnak lövésük sincs, hogy hívnak téged, csak úgy ismernek, hogy az XY gyermeknek az anyukája, és ez téged kicsit sem zavar?! 

No, de töröljük le örömkönnyeinket és csapjunk bele a nagy kalandba közösen, mert együtt minden könnyebb!

Gyere, kövess minket, kalandozzunk együtt a babázás végeláthatatlan útvesztőjében ;)

 

Babaszafari Móni

A bejegyzés trackback címe:

https://babaszafari.blog.hu/api/trackback/id/tr7214781902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lblog 2019.05.08. 11:43:28

Kedves Móni!

Manapság sok hasonló blogot próbálnak az emberek indítani. Remélem, hogy a Tied sok érdekes tartalommal és hasznos tanáccsal lát majd el.

Én is végigültem sok vizsgálatot, ötleteltem a gyerekholmik terén, elolvastam rengeteg cikket és könyvet (főleg a humorosabbakat), és folyamatosan próbálom a kisfiam úgy nevelni, ahogy azt jónak látom a párommal közösen.

Nem mellesleg a Babaszafari boltot is szeretem, sok terméküknek örülhet a fiam, no meg mi is - ezen nagyot lendítettek a kuponos lehetőségek, amik - valljunk be - nagyon csábító és igazán kedves segítségek.

De egyre felhívnám a figyelmet, amit a blog írása közben mindenképpen ajánlanék, miszerint ne csak az anyákat célozd meg. Sok apa az anyákhoz hasonló módon próbálja a legtöbbet megtenni a gyermekéért, és ezen böngészés folyamán akár a Te írásaidhoz is eljuthat. Akárcsak én.

Az egyértelmű, hogy anyai szemszögből fogod megírni a tartalmakat, de az apák és leendő apák akkor fogják érdekesnek találni, ha nem zárod ki őket sem már a megszólítással a cikk elején.

Sok sikert kívánok és remélem, számos érdekes bejegyzést követhetek majd Tőled!

Üdv: LZoltán

Babaszafari Móni 2019.05.08. 13:14:17

Kedves LZoltán!

Köszönöm a tanácsot, abszolút igazad van, megfogadom ;)
Szerencsére én is megtapasztaltam azt, amikor egy apuka maximálisan igyekszik kivenni a részét a gyermek életéből. Szeretném ezt a jövőben szemléltetni is, és tervben vannak az apukás témák is ;)
Köszönöm az észrevételt és a követést!

Üdv
Móni
süti beállítások módosítása