Babaszafari

Kíváncsi vagy, hogy idén milyen adventi naptárat készítek?

2021. november 23. - Babaszafari Móni

advent-g42de6f7a9_1280.png

Te is töröd a fejed minden évben, hogy milyen egyedi, sablonmentes adventi naptárat készíts a gyereknek?

Nos, mint már említettem egy párszor, rám igencsak jellemző a „last minute mami” jelző, viszont nem szeretem a sablonos dolgokat, ezért adventi naptárat sem vásárolok a boltban, inkább elkészítem magam. Azonban – mivel általában az utolsó napokban állok neki –, így a nagyon „fancy” és bonyolult dolgok szóba se jöhetnek nálam. :) 

A tavalyi évben mesék kerültek a naptárba, melyeket én magam gyűjtöttem össze egy nyomtatható file-ba. Ezt megtalálod a Mesék adventi naptárba c. blogbejegyzésemben. 

Idén is rászántam pár órát, keresgéltem a neten, és egészen véletlenül találtam rá egy jópofa dologra, amit továbbgondoltam, és aztán megszületett a fejemben az elképzelés, amit most szeretnék veled is megosztani, hátha neked is tetszik. :)

Az idei évben 24 db saját készítésű kaparós sorsjegyet gondoltam ki adventi naptár gyanánt. Több okból találtam izgalmasnak ezt a megoldást: egyrészt így magában az „ablakok kinyitogatásában” is van játékosság és izgalom. A másik, hogy a lányom imádja lekapargatni ezeket a sorsjegyeket. Szóval az alapötlet megvolt, de hogyan tovább? Mutatom lépésről lépésre. 

Nézzük, mire lesz szükséged:

  • eszkozok_allo.jpg3 db A/4-es méretű vastagabb papírra,
  • világosabb színű filctollakra (ha nem nyomtatod a grafikát, hanem te magad írod, rajzolod),
  • fehér színű viasz- vagy zsírkrétára, de ha nincs otthon, akkor egy gyertya vagy vastag, átlátszó ragasztószalag is megteszi,
  • arany, ezüst vagy bármilyen sötétebb árnyalatú, jól fedő akrilfestékre,
  • pár csepp kézi mosogatószerre,
  • kis méretű edényre,
  • ollóra és ecsetre.

1. lépésKészítsd el a tetszőleges színű, méretű és formájú sorsjegyeket. Célszerű a kaparós rész alatti grafikát nem túl erős színnel írni, rajzolni vagy nyomtatni, hogy a festék teljesen elfedje. Ha nem akarsz vele bíbelődni, akkor készítettem neked egy sablont, melyet az alábbi képre kattintva letölthetsz.  

adventi_kalendarium_sablon-1.jpg

2. lépés: A kaparós részre a nagyobbaknak írhatsz üzenetet, csinálhatsz kupont is. A kisebbeknek pedig rajzzal illusztrálhatsz. Én párosító játékot találtam ki. Vagyis különböző mintájú és színű hópelyheket fogok rá nyomtatni. A feladat az lesz, hogy találja meg a párját, ami rá lesz ragasztva az adventi csomagokra, amiben az ajándékok lesznek. Ezt a verziót is letöltheted a lenti képekre kattintva.

adventi_kalendarium_hopehellyel_sablon-1.jpg

3. lépés: A lekaparandó részt átsatírozva fedd le fehér zsírkrétával, viaszkrétával vagy gyertyaviasszal, vagy ragaszd le átlátszó, vastag ragasztószalaggal. Ez azért kell, hogy a grafika ne sérüljön a kaparás során.

4. lépés: Nyomj kb. 1 evőkanálnyi akrilfestéket egy kis tálba, adj hozzá ugyanennyi kézi mosogatószert. Keverd jól össze, és fesd rá a lekaparandó részre, ha szükséges, száradás után fess rá még egy réteget. Ezzel a módszerrel könnyen lekaparható lesz a festékes felület. Hagyd megszáradni, és már kész is.  

Én az alábbi Youtube videóból szedtem az ötletet, és ki is próbáltam, működik. :)

Mit rejtsünk el az adventi kalendáriumban? 

Én személy szerint nem vagyok a híve sem annak, hogy 24 napon keresztül csak édesség legyen a kalendáriumba (de azért kerülni fog bele 1-1 finomság is), sem annak, hogy súlyos pénzeket költsek el az adventi meglepetésekre, arra ott a karácsony! :)

advent-calendar-g0729419de_1920.jpg

Ha te is hasonlóan vélekedsz, akkor íme néhány ötlet, ami elfér egy kis csomagban, pénztárcabarát megoldás, és mégis izgalmas a gyerkőcnek: 

  • közös élménykuponok (pl. egész estés mesenézés popcornnal, közös sütikészítés, bunkerépítés, 1 órás diafilmezés, 1 óra társasozás, stb.). Ezt akár közvetlen a kaparós sorsjegyre is írhatod, így nem kell külön csomagokat gyártani.
  • mese: nyomtatható gyűjteményt ITT találsz.
  • radír, ceruza, toll, hegyező
  • hajgumi, hajcsat
  • a több darabból álló játékkészleteket szétszedhetjük, így több napra is jut belőle, ilyen például:

A kaparós sorsjegy elkészítésével nem kell napokat bíbelődni, mégis izgalmas a gyereknek. A kreatív adventi meglepetésekkel pedig szuper saját készítésű ajándékokat alkothattok karácsonyra a nagyszülőknek, rokonoknak, barátoknak, vagy az óvónéniknek.

**********************************************************

Kapcsolódó cikkek:

********************************************************** 

Ha tetszett a cikk, oszd meg mással is, és kövess, mert hamarosan újabb érdekes témával jelentkezem!

A bejegyzés trackback címe:

https://babaszafari.blog.hu/api/trackback/id/tr1116759574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása